iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
De Nederlands-Britse reus Unilever heeft opnieuw plannen gelanceerd om een portefeuille van niet-strategische schoonheids- en persoonlijke verzorgingsmerken te verkopen, waaronder bekende namen als Timotei, Zwitsal en Monsavon.
Unilever heeft investeringsbanken Morgan Stanley en Evercore ingehuurd om een portefeuille van niet-strategische schoonheids- en verzorgingsmerken te verkopen, meldde Reuters woensdag, zich beroepend op ongenoemde bronnen dicht bij de zaak. Het persbureau voegde eraan toe dat dit de hervatting was van een proces dat twee jaar geleden werd afgebroken en de eerste belangrijke maatregel waartoe werd besloten door de nieuwe CEO Hein Schumacher, die het stroomlijnen van activiteiten tot zijn belangrijkste prioriteit heeft gemaakt. Het portfolio in kwestie, bekend onder de naam Elida Beauty, omvat ongeveer tien merken, waarvan Timotei, Monsavon en Zwitsal de bekendste zijn in ons land. In 2022 genereerden de verschillende merken in de portefeuille een cumulatieve omzet van ongeveer 760 miljoen dollar. Volgens bronnen geïnterviewd door Reuters zou de verkoop van Elida Beauty enkele miljarden dollars waard kunnen zijn. Unilever, Morgan Stanley en Evercore weigerden commentaar te geven. Afgelopen juli publiceerde de multinational op het gebied van voeding, persoonlijke verzorging en hygiëneproducten "solide" halfjaarresultaten, voornamelijk dankzij een sterke stijging van de prijzen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?