Veepee geeft producten met beschadigde verpakking nieuw leven
E-commercespeler Veepee geeft producten met een beschadigde verpakking een nieuw leven via zijn nieuwe concept: The Survivors.
Flash sales leider Veepee stort zich op de wereld van de circulaire economie dankzij de lancering van zijn nieuwe concept ’The Survivors’ waarmee het producten, die nog in perfecte staat zijn maar die een beschadigde verpakking hebben, een nieuw leven wil geven. Concreet zal het de onverkochte stock van meer dan 7.000 partnermerken online verkopen. Daarbij gaat het om mode-, design- decoratie-, elektronica-, lifestyle-producten, enzovoort. Het concept werd aanvankelijk in Nederland gelanceerd, waar het meteen op heel wat succes kon rekenen. "Het idee is om kwalitatieve producten nooit zomaar verloren te laten gaan en zeker nooit te vernietigen", verduidelijkt Tobias Tousseyn, country manager Benelux bij Veepee, dat geretourneerde producten nooit vernietigd. “De eerste editie in Nederland was een groot succes. Niet alleen omdat mensen op artikelen in onze The Survivors-sale tot 75% kunnen besparen, maar ook omdat een tweede kans geven aan onbeschadigde producten leidt tot meer duurzaamheid. Dit wordt steeds belangrijker voor consumenten en e-commercespelers.” De Survivor-sales zullen meerdere keren per jaar georganiseerd worden. In België loopt de verkoop van 30 september tot 6 oktober.
"Het pure-playermodel van Veepee is gebaseerd op het concept van online flash sales: de besparingen die leden op hun aankopen realiseren, hangen rechtstreeks samen met dit model. Met “The Survivors” kiest Veepee voor een duurzame aanpak door een extra korting toe te passen op de al verlaagde prijzen. Het doel is om consumenten aan te moedigen om nieuwe producten die in perfecte staat zijn, maar waarvan de verpakking beschadigd is, een nieuw leven te geven”, vervolgt Tobias Tousseyn. "Met The Survivors zetten we de volgende stap. In het geval van een beschadigde verpakking doen we een grondige kwaliteitscontrole op de inhoud, waarom zouden we prachtige en perfect werkende producten aan de kant schuiven alleen maar op basis van het uiterlijk van de verpakking?”
Dat Veepee zich richt tot de recommerce of tweedehandsmarkt is volgens Martijn Martens, research lead bij Gondola Academy, niet vreemd. "Veepee werkt namelijk met een ‘flash sale’ model waar in een beperkte tijd, aan een voordelig tarief, specifieke merken of aanbiedingen te verkrijgen zijn. Een zet naar de recommerce of tweedehandsmarkt staat hun toe om deze pakketjes toch een plaats op hun platform te geven. Tweedehands blijft overigens een snelgroeiende markt, die jaarlijks gemiddeld met 35% toeneemt."