- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
In het kader van zijn nieuwe strategie wil Delhaize aan zijn prijsimago werken en wil het een nieuw promotiebeleid ontwikkelen. Daarbij verdwijnt de bekende Plus-kaart en wordt die vervangen door een directe korting aan de kassa. Dat meldt De Standaard.
Is het einde van de Plus-kaart in zicht? Wel als we onze collega’s van De Standaard mogen geloven. Volgens hen zal de Plus-kaart van Delhaize nog dit jaar verdwijnen, waarna het vervangen zal worden door een directe korting aan de kassa.
Even ter verduidelijking: al 25 jaar kunnen klanten gebruikmaken van hun Plus-kaart om punten te sparen, die daarna worden omgezet in kortingsbonnen van 5 euro. Maar dat systeem is traag en vervelend, want klanten mogen immers niet vergeten om hun kortingsbon tijdens hun volgende aankoop mee te brengen. Daarnaast moeten ze opletten dat hun kortingsbon niet vervalt.
Daarom wil Delhaize een nieuw systeem introduceren waarbij een directe korting bij de kassa wordt gegeven. “De nieuwe aanpak wordt nog dit jaar gelanceerd en is gebaseerd op de Xtra-kaart van Colruyt. Alleen klanten die zich identificeren, krijgen een directe korting aan de kassa”, legt De Standaard uit.
Toch is Delhaize niet de enige die zijn systeem van kortingsbonnen wil vergemakkelijken, ook Colruyt wil zijn Xtra-kaart verbeteren. “Ondertussen werkt Colruyt zelf verder aan zijn Xtra-kaart. Die zou uitgebreid worden tot een betaalkaart”, aldus De Standaard.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?