- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Veel categorieën hebben geprofiteerd van de coronacrisis. Sommige noteerden zelfs een indrukwekkende groei. Dat geldt onder meer voor rijst en pasta (+21,5% in waarde, +16,2% in volume) en peulvruchten (+16,4% in waarde), zo blijkt uit Nielsen-cijfers die liepen tot eind februari 2021.
Rijst, pasta en peulvruchten zijn producten die in groten getale in de rekken van onze supermarkten te vinden zijn, maar die ook in bulk worden verkocht: een segment dat enorm heeft afgezien van de coronamaatregelen. De categorieën zetten sterke cijfers neer: tot +21,5% in waarde voor rijst en pasta (+16,2% in volume) en +16,4% in waarde voor peulvruchten. Maar hoe gaat het met de verkoop in bulk, bijna een jaar na de start van de crisis?
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?