- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Na een tegenvallende verkoop vorig jaar hopen spelers uit de categorie zonneproducten dit jaar op een betere zomer. Ondanks een regenachtig voorjaar, lijkt het mooie weer eindelijk door te breken. Zit het geluk aan hun kant?
Zoals we al aangaven in onze april-editie hebben zonneproducten er geen goed jaar opzitten. De categorie kende de zwaarste terugval binnen heel het personal care-segment en het ziet er niet naar uit dat daar de afgelopen maanden verandering in is gekomen, integendeel. Volgens recente jaarcijfers van marktonderzoeksbureau Nielsen, die liepen tot eind mei 2021, zakten de zonneproducten nog verder weg. Zo daalde de categorie met maar liefst 31,38% in waarde en 29,37% in volume. Daarmee incasseert het segment opnieuw de grootste verliezen binnen alle personal care-producten.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?