- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het verkooppersoneel van Inno is tijdelijk technisch werkloos. Het warenhuis heeft het moeilijk omdat consumenten minder uitgeven door corona, de inflatie en de oorlog in Oekraïne.
Het verkooppersoneel van Inno zit tot 1 mei thuis nadat gebleken is dat de verkoop in de winkels tegenvalt. “In de centrumsteden blijven mensen door corona nog altijd weg, merken we. Mensen mijden nog altijd om te dicht op elkaar te zitten. Daar komt bovenop de inflatie en de stijgende energieprijzen, die ervoor zorgt dat mensen voorzichtiger geworden zijn in hun aankoopgedrag, en de oorlog in Oekraïne”, Martine Baetslé, externe communicatieverantwoordelijke. “Daarom maken we gebruik van de regeling van tijdelijke werkloosheid die de regering voorzien heeft om de werkgelegenheid op langere termijn te behouden.” Inno wil niet bekendmaken hoeveel mensen tijdelijk werkloos is, maar zegt dat de directie op wekelijkse basis bekijkt hoeveel consumenten opnieuw gaan winkelen. “Er is op basis daarvan besloten dat het verkooppersoneel vanaf 1 mei opnieuw aan de slag gaat”, aldus Martine Baetslé. De warenhuisketen heeft het de voorbije twee jaren zeer moeilijk gehad door de pandemie. Maar ook al voor corona maakten de vakbonden zich zorgen over het voortbestaan van Inno en ook nu is er vrees dat de malaise een grote impact kan hebben. Inno maakte van de crisis gebruik om enkele winkels naar een nieuw concept te modelleren waarbij er verschillende diverse werelden zijn met elk hun eigen sfeer, naast andere diensten. Zo zijn er in Luik, Antwerpen en Brussel ook koffie, verse smoothies en sappen te vinden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?