iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Crisis in bio? Niet in alle categorieën, zegt Ludo Segers, logistiek adviseur bij Marma. De biogroothandel legde zich de voorbije twee jaar meer toe op vers en ultravers. “Consumenten laten vooral duurdere diepvries- en verzorgingsproducten staan.”
“We zien een terugval in droge voeding, diepvries en verzorgingsproducten. In vers en ultravers – denk aan groenten, fruit, vlees en vis – zien we dat niet. Daar is er een stabilisering, een lichte stijging zelfs. We zetten daar heel hard op in. De markt heeft het moeilijk, zeker de gespecialiseerde biozaken. Zij zien minder mensen langskomen, die minder kopen. De biomarkt is altijd een blauwe oceaan geweest, een stijgende markt. Voor veel spelers was het niet moeilijk om de omzet te doen stijgen. Dat is nu anders. In de speciaalzaken, waar wij aan leveren, is er geen groei meer. De prijzen en volumes zijn lager.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?