Field & Concept
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Field & Concept
Met 35 jaar ervaring op de teller profileert Field & Concept zich meer dan ooit als de one-stop-shop op het vlak van merchandising en bijbehorende activiteiten. “Wij onderscheiden ons dankzij ons volledige dienstenaanbod, in combinatie met ons streven om onze klanten op lange termijn te ondersteunen met behulp van een echte strategie”, vertelt Tine Dirckx, managing director van Field & Concept.
“Omnichannel-communicatie kan niet volledig effectief zijn zonder de finishing touch, en dat is field merchandising. De consument moet tijdens de laatste fase, in de winkel, in contact kunnen komen met het product.” Op die manier beschrijft Tine Dirckx, CEO van Field & Concept, hoe belangrijk het voor merken maar ook voor retailers is om echte field merchandising te ontwikkelen. Met 35jaar ervaring werpt de Belgische pionier in dit domein zich duidelijk op als de partner bij uitstek. Field & Concept creëert waarde voor een betere gebruikerservaring: van logistieke ondersteuning op het terrein tot product placement of het opzetten van samplings, gepersonaliseerde displays of zelfs de ontwikkeling van gaming.
“Field & Concept profileert zich meer dan ooit als de one-stop-shop voor merchandising”, voegt Didier Navette, strategy and marketing director daar nog aan toe. “Op een markt die voortdurend in beweging is, moeten merken en retailers zichzelf heruitvinden. Wij gaan op zoek naar de best mogelijke voorstellen om een kant-en-klare oplossing te bieden. Klanten kunnen ons gewoon opbellen, wij luisteren naar wat zij willen en ontwikkelen samen met hen een algemene strategie voor een optimale impact in de winkel. Wij integreren field campagnes in een totale logica van omnichannel-communicatie. We kunnen ons aanpassen aan verschillende winkelformules en zijn als enigen in staat op heel korte tijd zoveel mensen in te zetten.”
Door de huidige marktomstandigheden is het meer dan ooit nodig om waarde te creëren, zowel om de consumentenervaring te verbeteren als om te garanderen dat investeringen echt renderen. “Dankzij ons dashboard hebben onze klanten altijd zicht op de actie, van bij de start tot in de eindfase”, meldt Tine Dirckx, managing director van Field & Concept. “Door middel van informatie en foto’s kunnen zij zien op welk moment er een verkoopvertegenwoordiger op bezoek is geweest of wanneer en hoe een display in een winkel is opgesteld en kunnen zij ook de verschillende bezoeken in de winkels beoordelen, enzovoort. Die monitoring maakt het ook mogelijk om volgende acties te optimaliseren en zo de bestellingen van producten te verbeteren. Die dienst vormt gewoon een aanvulling op ons aanbod. We kennen het terrein, we zijn proactief, wendbaar en flexibel. Dankzij dat volledige dienstenaanbod kunnen we een ervaring bieden voor de consumenten en een echte visie op lange termijn voor onze klanten.”
Om zijn expertise verder uit te bouwen, heeft Field & Concept ook geïnvesteerd in een volledig nieuw management, met het aantreden van Fabienne Thierens als sales director, Cyr Provost als process and innovation director en onlangs ook nog Didier Navette als strategy and marketing director. “De franchisering, de opkomst van retail media en de druk op de marges zijn allemaal elementen die een veranderende visie vergen”, stelt Tine Dirckx. “We hebben beslist om te investeren in mensen om een sterker management uit te bouwen, de strategie en de visie van het bedrijf te verfijnen en beter aan te sluiten bij de verwachtingen van de markt en mee te gaan in die trend.”
www.field-concept.com
Didier Navette – Strategy and marketing director
didier.navette@field-concept.com
0478/55.38.00
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?