- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
In het boekjaar 2020/2021, dat liep tot 31 januari, noteerde WE International een verlies van 17,3 miljoen euro. Een grote tegenslag voor het moederbedrijf van kledingmerk WE Fashion, want in 2019 behaalde het bedrijf nog zo’n 6 miljoen euro winst.
De omzet van het moederbedrijf daalde van 265 naar 206 miljoen euro in het boekjaar 2020/2021, een verlies dat te wijten is aan de gedwongen winkelsluitingen door de gezondheidscrisis verklaart het Nederlandse modeconcern. Dat blijkt uit een gedeponeerde jaarrekening bij de Kamer van Koophandel. Of WE Fashion het verlies van het moederbedrijf kan herstellen is nog maar de vraag. De stijgende omzetcijfers in de onlineverkoop gaan alvast de goede richting uit en in 2018 maakte het kledingmerk de beslissing om een deel van de logistieke verantwoordelijkheden door te geven aan Zalando. Eerder leverde WE Fashion nog alle bestellingen van op Zalando zelf, maar door de samenwerking handelt de webwinkel dit af en bespaart WE Fashion heel wat geld. Operationeel directeur van WE International Peter Truijen laat weten aan RetailTrends dat ze bij WE Fashion een goed herstel verwachten aangezien de onlineomzet blijft groeien. In de recent gedeponeerde jaarrekening komt wel naar voor dat WE International mogelijks niet aan de financiële verplichtingen kan voldoen dit lopende boekjaar. Het moederbedrijf van WE Fashion zou dan ook in gesprek zijn met zijn kredietverstrekkers.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?