- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Aldi is niet meer de stugge hard discounter van vroeger, maar de retailer legt wel nog altijd onverminderd de nadruk op prijs, zo blijkt uit zijn nieuwe campagne. “We staan aan de wieg van het discountprincipe, dat willen we met deze campagne nog eens in de verf zetten.”
We hebben het over de nieuwe campagne met Isabel Henderick, managing director marketing en communicatie, en Natalie Duthoy, managing director category management. Eenvoud speelt de hoofdrol in de campagne, vertellen ze. “We willen winkelen zo eenvoudig mogelijk maken, door de focus te leggen op de essentie: hoge kwaliteit aan een lage prijs, maar ook minder stress voor de klant”, zegt Isabel Henderick. “Geen enkele klant zit op moeilijke verhalen te wachten.” Natalie Duthoy knikt: “Dat tonen we om te beginnen in ons aanbod. De laatste jaren hebben we veel werk gestoken in de juiste artikelen bij de klant brengen. Ons assortiment bestaat uit ‘maar’ 1.600 producten. We moeten heel goed bekijken of we alles aanbieden wat de klant verlangt. Bij ons vind je geen tien vershoudfolies, maar één, waar we heel goed over nagedacht hebben.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?