- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
De coronacrisis heeft een grote impact op het koopgedrag van de consument. Maar hoe groot zijn die veranderingen? Ontdek het tijdens de gratis webinar ‘De impact van COVID-19 op consumentengedrag’ van Gondola Academy en GfK op 12 mei!
We kunnen er niet omheen: de coronacrisis heeft een onmiskenbare impact gehad op de FMCG-markt en op het koopgedrag van de consument. We herinneren ons allemaal nog wel het massale hamstergedrag aan het begin van de crisis. Maar hoe zit het ondertussen? En hoe groot zijn die veranderingen in het consumentengedrag nu echt?
Tijdens de gratis webinar van Gondola Academy en GfK op 12 mei, zal Davy Van Raemdonck, director consumer Panel bij GfK, meer uitleg geven over de meest recente ontwikkelingen binnen de FMCG- en de versmarkt. Naast de ontwikkelingen op het totale marktniveau, zullen ook de evoluties op categorieniveau, kanaalniveau en op profielniveau aan bod komen. Hierbij wordt ook gekeken naar de impact van bepaalde attitudes op het aankoopgedrag. Verder zal de expert van GfK ook specifieke ontwikkelingen rond A-merken en private labels naar voren brengen. GfK zal ook de Belgische resultaten benchmarken met enkele ontwikkelingen uit het buitenland. Bovendien keert het onderzoeksbureau terug naar het verleden om te kijken welke lessen getrokken kunnen worden vorige crisissen die vervolgens tot aanbevelingen leiden om opportuniteiten op korte termijn aan te pakken.
En dat is niet alles: Davy Van Raemdonck zal ook exclusieve informatie delen over de shopping missions (het soort shopping trips) en hoe deze geëvolueerd zijn in maart in vergelijking met de vorige maanden en 2019. Maar ook over het online FMCG-koopgedrag zodat de gemiste opportuniteiten beter gekaderd kunnen worden.
Benieuwd? Schrijf u dan snel in voor de gratis webinar 'De impact van COVID-19 op consumentengedrag'. Afspraak op 12 mei om 16 uur.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?