- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Wibra wil zijn winkelpark in België uitbreiden tot wel 70 winkels. Daarnaast ziet de keten in zijn thuisland plaats voor tientallen extra vestigingen. Dat meldt CEO Bas Duijsens in een interview met RetailTrends.
De toekomst van Wibra ziet er terug rooskleuriger uit. Nadat de keten eind 2020 een doorstart maakte in België, na enkele moeilijke jaren, lijkt het bedrijf terug op het rechte pad te zijn. In maart vorig jaar bevestigde Claudine Nachtergaele, country manager van Wibra België, nog in een interview met Gondola dat er in België op termijn plaats was voor in totaal 60 winkels. Hoewel de keten die goal nog niet behaald heeft - vandaag zit Wibra op zo’n 41 vestigingen in ons land - kijkt CEO Bas Duijsens positief naar de toekomst en onthult hij nieuwe expansieplannen. Zo zegt hij in een interview met RetailTrends dat Wibra zijn aantal Belgische winkels binnen afzienbare tijd wil optrekken tot wel 70 vestigingen. Daarnaast ziet de keten in zijn thuismarkt Nederland plaats voor tientallen extra winkels, al zal alles afhangen van de juiste locatie: in de buurt van supermarkten. Tot slot sluit de topman niet uit dat de keten op termijn ook andere horizonten zal gaan ontdekken, al is het voorlopig nog niet duidelijk voor wanneer dat precies zal zijn.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?