- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Sciensano, het Belgisch wetenschappelijk instituut voor volksgezondheid, onthult een gedetailleerd rapport over de verbintenissen en praktijken van voedingsbedrijven: retailers, merken en grote fastfoodspelers in België, in de strijd tegen obesitas en de ontwikkeling van het gezondheidsaspect. Delhaize, Lidl en Colruyt komen hierbij naar voren als de drie meest geëngageerde retailers.
Retailers hebben geen gebrek aan initiatieven rond gezondheidsproducten, maar in hoeverre worden hun verbintenissen ook omgezet in daden? Sciensano, het Belgisch wetenschappelijk instituut voor volksgezondheid, probeerde dit te achterhalen door zich te concentreren op één specifiek punt: de inzet voor de strijd tegen obesitas en de ontwikkeling van het gezondheidsaspect van producten. In België heeft een op de zeven tieners en een op de twee volwassenen overgewicht. Sciensano heeft daarom besloten beoordelingen te geven aan detailhandelaren, merken en grote spelers in de fastfoodsector. Hier volgt een samenvatting van de studie, waarvan het volledige verslag ook beschikbaar is via Sciensano.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?