- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De winterskoopjes waren geen groot succes. Dat blijkt uit een enquête van Comeos, de Belgische Federatie van de Handel en Diensten. De afgelopen maand is de verkoop met 5% gedaald in vergelijking met vorig jaar.
Het barre winterweer lag volgens de winkeliers aan de basis van de tegenvallende resultaten. Bovendien had het merendeel van de winkeliers dit jaar minder stock op voorraad dan vorig jaar.
De solden zijn dit jaar traag op gang gekomen. Zo waren er minder mensen in de winkelstraten te bespeuren, al deden de winkelcentra het wel goed. Over het algemeen hebben die namelijk betere resultaten geboekt. Ook de onlineverkoop kende een stijging, aangezien het winterweer daar geen vat op heeft.
Toch moeten de resultaten voor heel het winterseizoen genuanceerd worden. Tijdens de maand december hebben kledingwinkels 3,77% meer stuks verkocht dan in dezelfde maand het jaar ervoor. De winterkoopjes lopen nog tot 31 januari.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?