- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Duitse distributeur Lidl heeft het vertrek van Karl-Heinz Holland, sinds 2008 baas van de groep, aangekondigd. Schwarz, de groep waartoe Lidl behoort, geeft onoverbrugbare meningsverschillen over de strategische toekomst van Lidl aan als reden. Ondertussen heeft de hard discounter Sven Seidel aangesteld als zijn opvolger.
Holland heeft 23 jaar voor Lidl gewerkt, waarvan 12 jaar als directielid. Hij heeft volgens Lidl zelf actief meegewerkt aan het succes van Lidl als leader in de discountmarkt. Ook Dawid Jaschok, de verkoops- en marketingdirecteur verlaat de groep omwille van meningsverschillen. Lidl leek dus even "onthoofd", maar heeft met Sven Seidel alweer een nieuwe kopman.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?