- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Zalando zet volop in op groei door enkele belangrijke wijzigingen door te voeren in zijn raad van bestuur. Daarnaast opent het online platform een nieuw distributiecentrum in het Nederlandse Bleiswijk dat moet helpen om de gemiddelde bezorgtijd van pakjes te reduceren en uiteindelijk same day delivery mogelijk te maken.
Zalando koestert de ambitie om tegen 2025 meer dan dertig miljard euro verkoopvolume te boeken. Om die doelstelling te behalen heeft het mode en lifestyle platform enkele belangrijke wijzigingen doorgevoerd in zijn raad van bestuur. Zo creëert Zalando de functie van Chief Operating Officer (COO) die vanaf 1 maart 2022 zal ingevuld worden door David Schröder, voormalig Chief Financial Officer en al sinds 2010 werkzaam bij het bedrijf. Hij moet helpen om Zalando verder te laten groeien. Zo zal hij onder meer verantwoordelijk zijn voor de schaalvergroting van het Europese logistieke netwerk, de verdere ontwikkeling van Zalando’s ‘Buy Now Pay Later’-oplossing en de verdere versterking van de direct-to-consumer-activiteiten van partners via verschillende kanalen. Sandra Dembeck, voormalig Corporate Finance Director bij Compass Group, komt aan boord bij Zalando en wordt vanaf 1 maart de nieuwe CFO van de groep. Ze vervulde eerder al tal van leidinggevende functies in onder meer de retail en modesector.
Daarnaast opende Zalando vandaag zijn nieuwe fulfillmentcentrum in het Nederlandse Bleiswijk, dat gerund wordt door logistiek dienstverlener Ingram Micro. Pakjes voor de Benelux zullen voortaan van daaruit geleverd worden wat een belangrijke reductie van de gemiddelde bezorgtijd tot gevolg heeft. “Het distributiecentrum, in Bleiswijk de grootste locatie in Zalando’s Europese logistieke netwerk, zal bijdragen aan een reductie van de gemiddelde bezorgtijd, leiden tot een groter aandeel van bezorging de volgende dag, en uiteindelijk bezorging op dezelfde dag in de Benelux mogelijk maken”, reageert Zalando trots. Het nieuwe distributiecentrum, goed voor zo’n 140.000m2, zou op middellange termijn ook goed moeten zijn voor 1.500 nieuwe banen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?