- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Franse flash-sales specialist Vente-Privée verandert van naam en wordt Veepee. Op die manier wil het bedrijf, dat bij ons ook bekend is voor zijn Vente-Exclusive-winkel, het merk wereldwijd faam laten vergaren onder één naam.
Vente-Privée is tot hier toe aanwezig in 14 landen, weliswaar onder verschillende namen. Daar wil de flash-sales webshop nu iets aan doen. Zo schrapt het bedrijf voortaan zijn 6 verschillende merknamen waarmee het wereldwijd bekend is, en doopt het die om tot Veepee. Vente-Privée wordt met andere woorden geleidelijk aan omgebouwd tot één internationaal merk.
De rebranding wordt stevig doorgevoerd. De eer is weggelegd voor Spanje dat tegen eind dit jaar als eerste zijn naam ‘Privalia’ zal vervangen door Veepee. De laatste transformatie zou plaatsvinden in thuismarkt Frankrijk, in de lente van 2020.
Hoewel de naamsverandering nog even op zich laat wachten, kondigt de flash-sales webshop het nieuws nu al aan op al zijn verschillende websites, naar eigen zeggen om de klant al te laten wennen aan ‘Veepee’. Ter herinnering, Vente-Privée is aanwezig in Frankrijk, Groot-Brittannië, Duitsland, Oostenrijk, Italië, Spanje (onder de naam Privalia, sinds 2016), de Benelux (onder de naam Vente-Exclusive, sinds 2015), Zwitserland (onder de naam Eboutic, sinds 2016), Denemarken (als Designer&Friends, sinds 2016), Polen (onder de naam Zlote Wyprzedaze, sinds 2016), Brazilië en Mexico (Privalia).
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?