The Dairy Food Group
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
The Dairy Food Group
Koninklijke A-ware, de Nederlandse zuivelproducent van Albert Heijn, breidt uit in België. Het heeft het Belgische bedrijf The Dairy Food Group overgenomen voor 300 miljoen euro, met de ambitie om van België zijn tweede markt te maken.
De Nederlandse Koninklijke A-ware Food Group, zuivelproducent Albert Heijn, neemt het Limburgse zuivelbedrijf The Dairy Food Group over voor 300 miljoen euro. Het Belgische bedrijf, opgericht in 1998, produceert verschillende producten (verse kaas, proteïnedranken, desserts, slagroom, room, melkpoeder) voor private labels. In 2023 behaalde The Dairy Food Group een omzet van 300 miljoen euro. Er werken momenteel 300 mensen en het bedrijf heeft vier fabrieken in België. Het omvat de productielocaties Eurodesserts, Incopack, Incorock en Limelco in de provincie Limburg, evenals de Belgian Milk Company (BMC), die dagelijks melk ophaalt bij 260 boeren.
De overname van The Dairy Food Group stelt het Nederlandse bedrijf in staat om verder uit te breiden in ons land en te concurreren met gevestigde namen in de sector zoals Milcobel en FrieslandCampina. "De voorgenomen overname past in de strategie van het Nederlandse familiebedrijf om haar zuivelactiviteiten in België verder uit te breiden en tegelijkertijd haar positie te versterken in wat nu een tweede nationale markt is", aldus Jan Anker, CEO van Royal A-ware Food Group. De groep stelt meer dan 4.000 mensen tewerk en heeft een omzet van €3 miljard in 2023. De transactie voor deze overname wordt tegen het einde van het jaar afgerond.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?