- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
AB InBev lanceert dit jaar nog verschillende nieuwe bieren op de Belgische markt. Er komen nieuwe varianten van Leffe Royal, een Stella Artois-cider, Hoegaarden Radlers, nieuwe pilsformaten en een antwoord op Desperados. “2014 was het jaar van het WK, 2015 wordt het jaar van de innovaties”, zei Eric Lauwers, algemeen directeur van AB InBev Benelux & Frankrijk bij de voorstelling van de jaarcijfers.
Ondanks het WK, was er niet veel groei voor AB InBev in 2014. Het volume bleef stabiel en het marktaandeel nam maar heel licht toe. In 2015 is er geen WK, en daarom moet de brouwer op zoek naar andere manieren om een momentum te creëren rond zijn bieren. Zo komt er met ‘Festival National’ een grote festivalcampagne voor Jupiler: er zullen blikjes verspreid worden met namen van Belgische muziekfestivals erop, zoals vorig jaar voor de Rode Duivels gebeurde.
Daarnaast zet AB InBev in op nieuwe producten. Concreet lanceert de brouwer twee Radler-varianten van het witbier Hoegaarden, wordt het Leffe Royale-assortiment uitgebreid met drie nieuwe soorten waarbij telkens andere hopsoorten gebruikt worden. Daarnaast komt AB InBev met een antwoord op het succesvolle Desperados uit de Heineken-stal: ‘Cubanisto’ is een bier gemengd met rum dat in Frankrijk al een succes is. Een ander buitenlands succesverhaal dat naar België komt is Stella Artois Cidre. Er komt ook een ‘Jupiler break pack’-verpakking waarbij twee blikjes van 33 en 44 cl van mekaar weggetrokken moeten worden en er wordt gëxperimenteerd met een minikrat van 10 flesjes pils bij Carrefour.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?