- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Aldi gaat de concurrentie aan met Spotify en Apple Music. De hard discounter lanceert in Duitsland ‘Aldi Life’, een goedkope streamingdienst waarvoor het samenwerkt met Napster.
De fysieke muziekverkoop is al jaren aan het dalen, maar de streamingmarkt is al even aan het boomen. Er zijn de laatste jaren dan ook veel nieuwe spelers op de markt gekomen. Denk maar aan Deezer, Tidal en meer recent Apple Music. De allernieuwste uitdager van Spotify is, nogal verrassend, Aldi.
Aldi werkt voor de streamingdienst samen met Napster, dat in de jaren ’90 als één van de eersten (illegale) muziekdownloads breed toegankelijk maakte. Ondertussen is Napster ook actief op de (legale) streamingmarkt onder de naam Rhapsody. Door samen te werken met Napster, krijgt Aldi Life toegang tot een muziekarchief van maar liefst 34 miljoen liedjes.
7,99 euro per maandAldi zou Aldi niet zijn, als het niet goedkoper was dan de “klassieke” spelers op de markt. Aldi Life kost 7,99 euro per maand, wat 2 euro goedkoper is dan de Spotify en Apple Music. Aldi Life kent bovendien geen gratis variant zonder reclame zoals Spotify wel heeft (het zogenaamde “freemium”-model).
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?