- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het gerucht ging al sinds begin dit jaar: Aldi Nord was in onderhandeling met enkele grote merken als Ferrero en Coca-Cola, omdat de winkel deze in het assortiment wilde invoeren. Vandaag hebben onze collega’s van het magazine Linéaires het kunnen vaststellen in de schappen van de Franse Aldi-winkels: daar hebben drie Ferrero-producten (Nutella, Kinder Bueno en Kinder Chocola) hun opwachting gemaakt. De komst van deze producten wordt ook in Duitsland bevestigd. De prijs van deze artikelen is conform de open market-norm.
Deze ontwikkeling is zowel een symbool als een belangrijk keerpunt voor de distributeur, die zich nu op een weg begeeft die zijn rivaal Lidl al eerder was ingeslagen. Zijn er binnenkort ook Ferrero-producten in de Belgische Aldi-supermarkten verwachten? Dat is allesbehalve zeker. Deze nationale filialen zouden een zelfstandige beslissingsbevoegdheid hebben met betrekking tot introductie van merken, en België en Nederland hebben ervoor gekozen dit niet te doen. Bij Aldi zwijgt men zoals gewoonlijk in alle talen.
Bij Ferrero Benelux wisten ze ons te bevestigen dat er inderdaad producten van Ferrero verkocht zullen worden in Aldi Frankrijk. Daarvoor heeft Aldi zelf contact opgenomen met Ferrero Frankrijk. Ferrero Benelux wist ons te vertellen dat Aldi vooralsnog geen contact met hen heeft opgenomen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?