- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Wat enkele maanden geleden nog geruchten waren, is nu bevestigd. Aldi gaat vanaf volgend jaar starten met een webshop in het Verenigd Koninkrijk.
Aldi gaat in 2016 beginnen met online dozen wijn te verkopen. Later op het jaar zal de hard discounter ook non-food items (de zogenaamde "Specialbuy" items) aanbieden in een webshop. Aldi zou de bestelde goederen aan huis leveren en ook pick up points aanbieden.
Voeding gaat Aldi nog niet meteen online verkopen. “Wijn per doos en non-food is de meest werkbare plek om voor ons te starten. We zullen nooit iets doen dat ons model of onze kostenstructuur zou bedreigen”, zegt Matthew Barnes (Chief Executive Aldi UK & Ireland) in de Britse media.
RecordomzetNaast de opvallende plannen rond e-commerce, maakte Aldi ook zijn omzetcijfers bekend. Bij ons zijn die cijfers top secret, maar in het Verenigd Koninkrijk zijn alle bedrijven verplicht hun bedrijfscijfers in te dienen bij de Companies House, de Britse Kamer van Koophandel. Daaruit blijkt dat de omzet van Aldi in 2014 6,9 miljard pond (9,3 miljard euro) bedroeg, een stijging van maar liefst 31% ten opzichte van 2013. Door prijsinvesteringen bedroeg de operationele winst wel maar 260,3 miljoen pond (350 miljoen euro), een daling van 4,1%.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?