- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Aldi is sinds drie jaar aanwezig in China en wil daar nu naar een hogere versnelling schakelen. De Duitse discounter wil in de toekomst verscheidene honderden winkels openen, en dat kan zowel in Shanghai zijn, waar het reeds aanwezig is, als in nieuwe steden zoals Hangzhou en Nanjing.
“China blijft op alle gebieden een van de interessantste markten en de snelle groei van de middenklasse betekent dat er een enorm potentieel is voor de levensmiddelenmarkt”, vertelde Roman Rasinger, algemeen directeur van Aldi Süd, de tak van de detailhandelaar die in het ‘Rijk van het Midden’ actief is, onlangs aan het Duitse zakenblad Handelsblatt. In de drie jaar van zijn aanwezigheid heeft het Duitse merk al 26 supermarkten geopend in Shanghai. Dat cijfer zal sterk stijgen, aangezien Aldi alleen al in de stad ruimte ziet voor ongeveer 100 van zijn verkooppunten. Maar de keten is niet van plan zich te beperken tot de megalopolis Shanghai en zijn 26 miljoen inwoners. Steden als Hangzhou en Nanjing staan hoog op de lijst van mogelijke toekomstige nieuwe locaties voor de expansie van de Duitse detailhandelaar in China. Het is interessant vast te stellen dat de discounter de nodige inspanningen levert om zich aan te passen aan de lokale markt, bijvoorbeeld door online-winkelen en thuislevering aan te bieden, wat hij in Europa niet doet.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?