- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Een Belgisch concept dat zich inplant in Parijs, dat hoor je niet vaak. Een uitstekende reden dus om ter plaatse te gaan kijken hoe de keten het er vanaf brengt bij onze zuiderburen. De formule gaat trouwens niet echt prat op zijn oorsprong. Het assortiment werd aangepast aan de lokale behoeften. Paradox: in de Franse hoofdstad waar speciale bieren zeer populair zijn, brengt Delitraiteur een assortiment van 50 tot 60 soorten bieren waaronder heel wat van Belgische bodem. Dat is heel wat meer dan in de Belgische winkels, merkt marketingdirecteur Alexandre Terlinden op. Delitraiteur telt vandaag drie vestigingen in de regio van Parijs. Ze zijn allemaal verschillend.
Lees verder in Gondola Magazine maart 2011
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?