- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Amazon lanceert in Parijs Prime Now, een dienst waarmee het online bestellingen al binnen een uur levert. Amazon Prime Now is wel enkel beschikbaar voor Premium-abonnees van Amazon en kost 5,90 euro.
Na Amerika, het Verenigd Koninkrijk, Italië en Duitsland, gaat Amazon Prime Now nu ook van start in Parijs. De dienst houdt in dat Amazon Premium-abonnees hun online bestellingen al binnen een uur geleverd kunnen geleverd krijgen. Een expresbezorging waar ze wel 5,90 euro voor moeten betalen bovenop hun Premium-lidmaatschap. Klanten die in het 13de, 14de of het 15de arrondissement wonen, moeten echter niet extra betalen voor de levering omdat ze voor hen 2 uur duurt. Dat schrijven onze Franse collega's van LSA.
De nieuwe dienst van Amazon zal 18.000 referenties in 26 categorieën aanbieden. Uiteraard is er vooral keuze uit non-foodproducten zoals dvd’s, cd’s, boeken en elektronica, maar klanten kunnen ook near-foodproducten (verzorgingsproducten, kuisproducten) en zelfs voeding bestellen via Prime Now.
Er zullen ongeveer 4.000 food referenties beschikbaar: vooral groceryproducten zoals pasta, rijst, consumenten en confiserie, maar ook alcoholische dranken en verse groenten, fruit, brood en vlees. Amazon werkt voor de nieuwe dienst samen met producenten, waaronder Nestlé, en biedt merken aan als Smarties, Badoit, Volvic, Sodebo, Charal, McCain, Mikado, Barilla en Häagen Dazs.
Opmerkelijk aan Prime Now is dat het enkel werkt via een mobiele applicatie. Enkel in de Verenigde Staten kan er sinds kort ook via een desktop computer online geshopt worden.
Amazon Prime Now mag niet verward worden met Amazon Fresh, de boodschappendienst van Amazon die zich toespitst op verse voeding. Er zijn namelijk nog geen plannen om Amazon Fresh, dat deze week van start ging in Londen, in Frankrijk uit te rollen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?