- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Anthony Botelberge, managing director van Frigilunch, een kmo gespecialiseerd in bereide maaltijden, wordt vanaf 29 november de nieuwe voorzitter van Fevia. Hij neemt de fakkel over van Jan Vander Stichele.
Na drie jaar draagt Jan Vander Stichele (Lotus Bakeries) op 29 november het voorzitterschap van Fevia over aan Anthony Botelberge. Een periode die de ex-voorzitter beschrijft als erg bewogen, met de Brexit, de coronacrisis en de stijgende grondstofprijzen en productiekosten. Anthony Botelberge is als eigenaar van Frigilunch en als voorzitter van BReMA, de sectorfederatie van de bereide maaltijden in België, al jaren nauw betrokken bij de werking van Fevia. Hij wil als nieuwe voorzitter van Fevia zijn schouders zetten onder de uitrol van de gloednieuwe duurzaamheidsroadmap van de Belgische voedingsindustrie. Met die strategie, die Fevia op 29 november lanceert, wil de sector de komende jaren een voortrekkersrol opnemen om mee vorm te geven aan een duurzaam voedingssysteem. “Als nieuwe Fevia voorzitter wil ik ook ambassadeur zijn van ons promotiemerk ‘Food.be – Small country. Great food.’,” voegt hij er nog aan toe.
Bart Buysse, CEO van Fevia, bedankt Jan Vander Stichele nadrukkelijk voor de manier waarop hij de voorbije drie jaar het Fevia team steunde om samen de sector door een turbulente episode te loodsen: “Na een veelbelovend begin in 2019, met een recordjaar voor de Belgische voedingsindustrie, moesten we snel schakelen naar een soort permanente crisis-modus. Op zo’n moment is het enorm dankbaar om in tandem constructief met een voorzitter te kunnen samenwerken om de sector met zo weinig mogelijk kleerscheuren doorheen de corona-storm te navigeren. Tegelijk wil ik onze nieuwe voorzitter Anthony van harte feliciteren en veel succes wensen. Ik heb er alle vertrouwen in dat we op dezelfde constructieve manier de krachten zullen blijven bundelen om de sector klaar te stomen voor de uitdagingen van morgen.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?