- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
BarCurl is een van de drie projecten die zijn uitgekozen op het eerste Boostcamp van het Microsoft Innovation Center Brussels. De Brusselaar Claude Heman, winnaar van de Prijs van de Experten, heeft een iPhone applicatie ontwikkeld waarmee bedrijven over hun producten kunnen communiceren met gebruikmaking van de streepjescode. Zij maakt namelijk een gemakkelijke communicatie met de consument mogelijk. Als het product is gescand, ontvangt de consument verschillende gegevens, zoals het bestaan van kortingsbonnen, van een "halal" keurmerk of de energetische waarde. Bij een cd zou de barcode de consument de mogelijkheid kunnen bieden om een nummer te beluisteren. Het voordeel ten opzichte van de QR Code is volgens de maker dat het merk de verpakking niet hoeft aan te passen, omdat de applicatie is gebaseerd op de al aanwezige barcode. BarCurl is op dit moment nog in een ontwerpfase en wordt dus nog niet toegepast.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?