- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Belgische consument kiest voor biologische producten vanwege het milieu en de gezondheid. Dat blijkt uit onderzoek van de Belgische consumentenorganisatie OIVO. De Belgische consument hecht meer waarde aan de zorg voor het milieu en de goede effecten voor de gezondheid dan de smaak of de culinaire kenmerken van het biologische product.Ook ethische waarden spelen een rol. Zo zijn er consumenten die voor meer natuurlijke en minder industriële voeding kiezen. Veel consumenten zien biologisch ook als een ondersteuning van seizoensproducten en steun voor de sociale zaak. Dat betekent dat consumenten voor biologisch kiezen om landbouwers van een menswaardig inkomen te verzekeren, de landbouw economisch aantrekkelijk te maken of de landelijke bevolking te verjongen. Een andere reden om biologisch te kopen is om zo het distributieproces te verkorten door rechtstreeks bij de boer te kopen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?