- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Bijna 40 procent van de Belgen heeft het afgelopen jaar meer duurzame onderhoudsproducten gekocht. Dat blijkt uit een online enquête van Henkel bij 802 Belgische respondenten.
Uit het onderzoek blijkt dat de Belgen boven het Europese gemiddelde scoren op vlak van duurzaamheid. Bijna 40% kocht een duurzaam product, terwijl dat in bijvoorbeeld Nederland amper 25% is. “Dat is deels te danken aan de inspanningen van bedrijven op het gebied van communicatie en het bieden van de juiste informatie op verpakkingen en labels. Ook Henkel is zeer actief op dit terrein”, zegt Paul Vetter, Sustainability Leader en General Manager Laundry & Home bij Henkel.
Daarnaast blijkt dat de crisis de Belgische consumenten milieubewuster maakt in onder meer hun huishoudelijke aankopen. Ook bij aankopen van cosmetica en persoonlijke verzorgingsproducten houden Belgen rekening met duurzaamheid. Waar bijvoorbeeld Italianen eerder naar de prijs kijken, geven Belgen aan vooral naar het milieuaspect en de kwaliteit te kijken.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?