iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Digitaal betalen is de voorbije jaren uitgegroeid tot de norm. Wat is de volgende stap? Betalen we met onze handpalm, vingerafdruk en gezichtsherkenning? En komt de Europese Centrale Bank (ECB) binnenkort met een eigen digitale munt? Een blik op de nabije toekomst.
Het hoofdkwartier van Worldline in Parijs. In de verte prijkt de Eiffeltoren, op de voorgrond werkt een man gewapend met een lichtzwaard en een VR-bril zich in het zweet bij het spelen van een game. Hij duikt af en toe weg om obstakels te ontwijken die alleen hij ziet. Om de game zelf gaat het voor alle duidelijkheid niet. Via de VR-bril toont Worldline voor en na het spelen hoe makkelijk er kan betaald worden. De Franse betalingsspecialist wil tonen hoe betalingen er kunnen uitzien bij gaming, augmented of virtual reality, met als leidraad: betalen zo makkelijk en simpel mogelijk laten verlopen. Hoe minder drempels en obstakels, hoe beter. Dat Wordline zoveel moeite doet om journalisten naar zijn hoofdkantoor te brengen, heeft alles te maken met de snelle evoluties op de betaalmarkt. Naast de klassieke spelers zijn er nieuwkomers als Amazon Pay, Alipay, Apple Pay en Google Pay die de markt willen innemen en azen op de berg aan data die betalingen opleveren. De strijd op de internationale betalingsmarkt woedt hevig.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?