Cycloon
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Cycloon
Bol.com neemt een meerderheidsaandeel in bezorgdienst Cycloon, maakt moederbedrijf Ahold Delhaize bekend. Een strategische alliantie die er moet voor zorgen dat de Nederlandse koerier sneller kan groeien en de sector meer duurzaam en sociaal kan worden.
De transactie moet gerealiseerd worden in de loop van het eerste semester van 2022, onder voorbehoud van goedkeuring van de autoriteiten. De directie van Cycloon blijven op post en de huidige aandeelhouders blijven betrokken bij het bedrijf. Binnen vier jaar zal bol.com de rest van de aandelen van de bezorgdienst in handen krijgen, maar Cycloon blijft als onafhankelijk merk bestaan.
Sinds begin 2016 heeft de Nederlandse bezorger de missie om de sector duurzamer te maken, zowel op milieuvlak als sociaal vlak. Om dat te realiseren heeft het bedrijf in heel Nederland een netwerk van fietskoeriers en -bezorgers opgebouwd waarmee 600 mensen tewerk gesteld worden die het naar eigen zeggen voorheen fysiek, mentaal of psychologisch moeilijk hadden om toegang te krijgen tot de arbeidsmarkt. “Onze samenwerking met bol.com geeft ons de mogelijkheid om op grotere schaal een impact te hebben”, aldus Marieke Snoek, algemeen directeur van Cycloon. Naast de pakjes van bol.com krijgt het nu ook toegang tot de commerciële partners van de e-commercespeler.”
Voor Bol.com geeft de samenwerking de mogelijkheid om zijn klimaatdoelstelligen te realiseren en er zich van te verzekeren dat een groter deel van zijn pakjes per fiets bezorgd worden. “We geloven sterk in de sociale en duurzame missie van Cycloon. We geloven dat een duurzame en sociaal verantwoordelijke last mile de toekomst is van de e-commerce”, aldus Vincent Weijers, COO van de het e-commerceplatform. Vorige manier onthulde bol.com plannen om naar de beurs te gaan. De waarde van het e-commercebedrijf wordt door financieel bedrijf UBS geschat op 6 miljard euro.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?