De Britse online meubelwinkel Made.com, die in ernstige financiële moeilijkheden verkeert, wordt mogelijk overgenomen. Volgens de Sunday Times hebben twee Britse warenhuisketens al een bod gedaan.

Onder de kandidaat-overnemers vinden we de Britse ketens Next en Frasers Group. Het eerste bedrijf, dat zo'n 700 winkels heeft, zou 2,3 miljoen euro hebben geboden voor de website, het klantenbestand, de merkrechten en de intellectuele eigendommen van Made.com. Hoeveel Frasers Group (voorheen Sports Direct International) geboden heeft, is niet duidelijk. Made.com verkeert al langer problemen en besloot om na een mislukte zoektocht naar een potentiële koper toch een curator aan te stellen om het bedrijf alsnog op de rails te krijgen. Maar of er uiteindelijk een verkoop komt, zal nog moeten blijken. Zo niet dreigen 500 banen te verdwijnen.

Niet alleen voor de personeelsleden is het bang afwachten, ook de klanten van de webwinkel krijgen een koude douche aangezien ze geen verdere info krijgen over hun pakketjes die wel al betaald maar nog steeds niet geleverd zijn. Sommigen van hen hebben zelfs een Facebook-groep opgericht om hun ongenoegen te uiten. Zeker aangezien Made.com in oktober niet aarzelde om nog een grote promotiecampagne te lanceren. De meubelwinkel benadrukt op zijn website dat alle pakjes geleverd zullen worden, maar op een nog onbekende datum. Daarnaast laat het bedrijf weten geen retourzendingen, terugbetalingen en annuleringen van bestellingen meer te kunnen verwerken.