Capri-Sun, de Belgische leider in het segment van de niet-bruisende limonades in klein formaat, breidt zijn aanbod uit met een nieuw gamma multivitaminesiropen, met grenadine- en multifruitsmaken.

Nadat Capri-Sun met zijn iconische kleine fruitdrankzakjes al sinds jaar en dag een plaats heeft veroverd in het segment van de niet-bruisende fruitdranken, doet het nu zijn intrede in de siroopcategorie. Sinds afgelopen maart biedt het merk twee ‘Multivitamin’-siroopreferenties aan: grenadine en multifruits. Twee populaire smaken, met grenadine als bestverkochte product in deze categorie in België en multifruits als icoon van het merk. Deze multivitamine-innovaties zijn verkrijgbaar in een formaat van 600 ml, wat neerkomt op 6 liter verdunde drank. Beide nieuwe producten betekenen meteen ook een primeur in de siroopafdeling, met name door de toevoeging van vitaminen. De multifruitsmaak bevat vitamines C, B3, E, B6, B1 en biotine, die bijdragen tot de normale werking van het immuunsysteem en het zenuwstelsel. De grenadinevariant is op haar beurt verrijkt met vitamines B3, B5, B6, B1 en biotine. Net als de rest van het gamma bevatten de nieuwe multivitaminesiropen van Capri-Sun geen conserveringsmiddelen, kunstmatige kleurstoffen of smaakstoffen. Met dit nieuwe assortiment siropen speelt het merk in op de behoeften van de consument en brengt het momenten van genot naar de 41% van de Belgische huishoudens die siroop consumeren, altijd met de wens om een ‘fun’-belevenis te brengen bij de mensen thuis. De huidige markt is gebaseerd op nieuwe consumptiegewoonten, met in het bijzonder de toename van het delen van fijne momenten met het hele gezin. Capri-Sun zorgt voor plezier én vitaminen, en dit voor iedereen in de familie!

“De ontwikkeling van siropen, een natuurlijke progressie voor Capri-Sun”

“De stap naar de siroopcategorie betekent een natuurlijke evolutie voor Capri-Sun, en zorgt ervoor dat consumenten thuis kunnen genie- ten van de geweldige smaak van onze producten, met een dosering naar keuze”, legt Julia Straschil, Global Marketing Director van Capri-Sun, uit. “Gezien de populariteit van de categorie siropen bij de Belgische huishoudens, zijn we ervan overtuigd dat ons assortiment multivitaminesiropen een groot succes zal worden.” De strategie van Capri-Sun om uit te breiden naar de siroopcategorie wordt ook gerechtvaardigd door haar publiek. Siroop is een product dat speciaal is ontworpen voor gezinnen met kinderen, die 57% van de verkoopvolumes van het merk voor hun rekening nemen. Tegelijk heeft Capri-Sun ook gekozen voor flessen die voor 100% uit gerecycleerd materiaal bestaan (dop en etiket niet meegerekend) en 100% recycleerbaar zijn. Dit nieuwe flesformaat, in combinatie met de geconcentreerde samen- stelling, maakt het mogelijk het transport te optimaliseren en een kleinere CO2-voetafdruk te verkrijgen, wat een permanent engagement is dat Capri-Sun sinds zijn oprichting heeft gedreven en ook morgen zal voortzetten. De productie van petflessen vermindert de CO2-uitstoot van elke fles met 70%* in vergelijking met een fles die geen gerecycleerd materiaalbevat. Dit nieuwe “Multivitamin”- assortiment van Capri-Sun zal frisheid en smaakgenot brengen op elk gewenst moment: zomerse uitstapjes, verjaardagsfeestjes, dorst tussendoor en vele andere.

* Bron: ADEME 2017

Meer info?

Meer informatie op: www.capri-sun.com/be

Klik hier!