- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De massala steunbetuigingen aan Cara Pils hebben hun effect niet gemist: het budgetbier blijft gewoon bestaan onder de naam Cara Pils. Colruyt Group vraagt de consument nu zelfs om mee te beslissen over de nieuwe look voor het bier.
Op een vandaag gelanceerde minisite laat Colruyt Group weten dat Cara Pils zijn vertrouwde naam zal behouden. De beslissing is mee ingegeven door massale reacties en vragen van consumenten op social media. “Colruyt Group is aangenaam verrast en ontroerd door de internetpetitie en door de talrijke oproepen van consumenten om de naam ‘Cara Pils’ te behouden”, zegt marketeer Koen Durant.
Cara Pils blijft Cara Pils
“Cara zit vandaag eigenlijk al in het assortiment van ons goedkoopste huismerk Everyday, dat zie je aan het kleine Everyday-logo op het blik. Maar over de merknaam zelf hadden we nog geen definitieve beslissing genomen”, vertelt marketeer Koen Durant. “Nu blijkt dat zo veel mensen een emotionele binding hebben met Cara Pils, staat het ook voor ons vast: Cara Pils blijft Cara Pils, beloofd.”
Consument kiest packaging
Colruyt is blij met de feedback van de consumenten en wil er graag verder mee aan de slag gaan. Op de minisite van Cara Pils zijn vanaf donderdag 26 februari om 12 uur een drietal ontwerpen te zien. Iedereen die het wil kan stemmen tot maandag 2 maart om middernacht. Het winnende ontwerp wordt binnen een tweetal weken bekendgemaakt. Een filmpje op de site maakt nu al duidelijk dat het nieuwe Cara-blikje zeker geen standaard Everyday-kleedje aangemeten krijgt …
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?