- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
In de Carrefour-winkels in Lier en Turnhout loopt een opmerkelijke actie: als een artikel er duurder is dan in de naburige Albert Heijn-winkels betaalt Carrefour het prijsverschil vijf keer terug. Een actie waarmee de retailer vooral de prijsperceptie wil aanpakken.
“Vind je hetzelfde artikel goedkoper bij Albert Heijn? Dan betalen we je 5x het verschil terug!”, staat er op een grote affiche aan de inkomdeur van de Carrefour in Lier. Een duidelijk prijsoffensief richting AH, dat de naam heeft een prijsbreker te zijn in België, en sinds een goed jaar aanwezig is in Lier en Turnhout. Omdat de prijzenslag in die steden hevig woedde, wou Carrefour reageren op het prijsimago van AH.
In plaats van prijzen lineair te verlagen, koos de retailer ervoor om het prijsverschil –dat er is- terug te betalen. “We doen dit vooral om de prijsperceptie van Carrefour aan te pakken”, zegt woordvoerder Baptiste van Outryve.
Voor alle duidelijkheid: het gaat om een lokale actie die beperkt is tot de Carrefour-winkels in Lier en Turnhout maar wel gesteund wordt door het hoofdkantoor.
Foto: Bart De Clerck Twitter @bartdecl
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?