- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Panini-stickers en –albums van Carrefour vliegen aan een recordtempo de deur uit. Met 10 miljoen weggeven stickerzakjes en 150.000 verkochte albums, is Carrefour goed op weg om de resultaten van vorig jaar te evenaren.
Begin deze maand ging de Panini-actie van Carrefour opnieuw van start: per aankoopschijf van 25 euro wordt een zakje met vijf Panini-stickers weggegeven. Deze stickers worden verzameld in een bijbehorend album, dat dit jaar twee keer dikker is dan vorig jaar en drie euro kost. Vandaag, zo’n twintig dagen na het startschot van de actie, gaf Carrefour al 10 miljoen stickers weg en vlogen er zo’n 150.000 albums over de toonbank.
“Zo’n stormloop hadden we alvast niet verwacht” zegt communicatiedirecteur van Carrefour Baptiste van Outryve in Het Laatste Nieuws. “Om te beginnen lieten we 100.000 albums maken, maar al twee keer moesten we er laten bijdrukken.” Dat de actie zo groot succes is wijt Carrefour aan de EK-koorts, waardoor mensen hun album snel vol willen krijgen met stickers. Zo zegt de supermarkt zelfs klanten over de vloer te krijgen die normaal niet bij Carrefour winkelen.
Dat de actie het omzetcijfer van Carrefour opkrikt, komt door het stijgende aantal consumenten. Maar over een effectieve winstmarge wil de keten liever niets kwijt. “Maar als aan het einde van de rit het resultaat niet positief zou zijn, zouden we deze actie natuurlijk niet organiseren” aldus Carrefour in De Tijd.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?