- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Carrefour wil zijn e-commerce-activiteiten naar een hoger niveau tillen door een partnerschap aan te gaan met softwarespecialist Food-X Technologies. De primeur is voor België.
De Canadese softwarespecialist Food-X Technologies heeft technologie ontwikkeld voor het beheren van e-commerce in de voedingssector. Het moet ervoor zorgen dat de productiviteit en de rentabiliteit van z’n onlineactiviteiten verhoogd worden. Carrefour België zal als eerste land het systeem implementeren. Met de oplossing van Food-X zullen de winkels van de supermarktketen beroep kunnen doen op een gecentraliseerde voorbereiding van de online winkelbestellingen vanuit een nieuw distributiecentrum. Dat nieuwe magazijn zal winkels beleveren die click & collect aanbieden, maar ook zorgen voor levering aan huis, waardoor Carrefour het hele Belgische grondgebied zal kunnen bedienen. Shoppers krijgen toegang tot een groter assortiment, meer complete bestellingen – en meer relevante alternatieven wanneer een artikel ontbreekt. De kwaliteit van de verse producten zal verbeteren. Bestellen wordt eenvoudiger en ook duurzamer, dankzij herbruikbare bakken.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?