iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Leven zonder jezelf iets te ontzeggen, dat is het leitmotiv van de campagne:“Actie Koopkracht”, die Carrefour vandaag lanceert. Met drie acties, die in de komende weken geleidelijk aan worden uitgerold, wil de retailer zijn klanten helpen om het hoofd te bieden aan de stijgende inflatie.
Bij de eerste actie die Carrefour België vanaf deze week organiseert om tegemoet te komen aan de bezorgdheid van de consument, legt de retailer de nadruk op zijn Simpl-producten. "Om aan de dagelijkse behoeften en wensen van de consument te voldoen, zet Carrefour de 300 producten van het Simpl-merk in de kijker, ofwel de 300 goedkoopste artikelen in het Carrefour-assortiment", verklaart de retailer, die preciseert dat deze artikelen aan de meest veeleisende specificaties en kwaliteitsbewaking zijn onderworpen. Concreet gaat het om producten die het hele jaar door verkrijgbaar zijn, maar die het voorwerp zullen uitmaken van een versterkte marketingcampagne. De volgende actie zal aanstaande maandag worden bekendgemaakt. Over een paar weken zou het de beurt moeten zijn aan de actie "geblokkeerde prijzen", voegt woordvoerster Siryn Stambouli er nog aan toe.
Sinds enkele weken hebben retailers hun "anti-inflatie"-initiatieven opgevoerd om de portemonnee van hun klanten te beschermen. De aankondiging van Carrefour Belgium volgt na die van Carrefour Frankrijk, dat de prijs van 100 producten 100 dagen zal bevriezen, en Delhaize dat in juni zijn 'Kleine Leeuwtjes'-acties lanceerde.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?