- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Op het vlak van ‘drive’s’, afhaalpunten waar de klant op voorhand bestelde boodschappen oppikt, is Frankrijk ver voor op ons land. In juni vorig jaar werd de grens van 1.300 afhaalpunten zelfs overschreden.
In de grootsteden is toegankelijkheid echter vaak een probleem. Daarom test Carrefour market nu een autovrije ‘drive’ testen in Parijs. Dat zeggen onze collega’s van Lineaire. Een tweede test zou voorzien zijn voor maart en plaatsvinden in Tournon (Ardèche).
Concreet doet de klant zijn aankopen via internet en komt hij ze vervolgens ophalen in de winkel. Zonder auto of parking maakt deze formule het mogelijk om ‘drive’s’ te ontwikkelen in gebieden van weinig potentieel en tegelijk investeringen te beperken.
In sommige supermarkten in niet-stedelijke gebieden is de autovrije drive er al, zoals bij Système U.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?