- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Franse supermarktengroep Carrefour heeft de overname van Rue du Commerce, Frankrijks grootse non-food webwinkel, afgerond. Hoeveel de retailer neertelt voor het "Franse Amazon" is niet bekend.
Rue du Commerce, die in 1999 begonnen is, verkocht aanvankelijk alleen computer- en elektronicaproducten. Het assortiment werd uitgebreid met artikelen als mode, huishoudelijke apparaten, tuinmeubelen en sportartikelen. Behalve een eigen productassortiment heeft de webwinkel ook een marktplaats voor derde partijen (La Galerie Marchande). Tevens brengt het bedrijf rubrieksadvertenties.
Carrefour, die deze zomer zijn voornemen had bekend gemaakt, meldt dat de voorgenomen overname gisteren is afgerond. Het concern heeft nu 100% van de aandelen in handen. De acquisitie past in de uitrol van Carrefour’s omnichannel strategie in Frankrijk. De transactie roept herinneringen op aan de aankoop van Bol.com door Ahold, de groep achter Albert Heijn.
De eigenaar van Rue du Commerce was vastgoedinvesteerder Altarea Cogedim. Die kocht de webwinkel in 2013. De Franse internetgigant, met nu maandelijks 5 miljoen unieke bezoekers, realiseerde in dat jaar een omzet van 430 miljoen euro. Zo’n 40% daarvan is te danken aan de verkopen via La Galerie Marchande.
Over de verkoopprijs, waardering of huidige omzet werd niets bekend gemaakt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?