- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Vanmorgen raakte bekend dat Clear Channel bij de stad Antwerpen een contract heeft binnengehaald voor de exploitatie van 594 bushokjes. Zij worden hiermee marktleider in België op het vlak van reclamepanelen met de standaardmaat van twee vierkante meter, zo zegt Clear Channel zelf. Ondertussen heeft Wim Jansen, algemeen directeur bij concurrent JCDecaux, al te kennen gegeven dat hij zich niet zal neerleggen bij de toewijzing en naar de Raad van State stapt vanwege ‘onregelmatigheden’ in het dossier van Clear Channel.
Dankzij dit nieuwe contract zou Clear Channel alvast zeer zichtbaar worden in de Antwerpse agglomeratie. De overeenkomst moet nog wel door de provincie goedgekeurd worden, maar dat is volgens Clear Channel slechts een formaliteit. Indien de goedkeuring volgt, zal CC 80 procent van alle soortgelijke reclamepanelen in handen krijgen. Daarnaast zijn ze in de Scheldestad ook uitbater van het gloednieuwe stadsfietsenproject ‘Vélo’. Het bedrijf mikt steeds meer op de grootsteden van ons land. Zo beschikte het in Gent al over een exclusiviteitscontract en is het ook in het straatbeeld van Brussel, Charleroi en Luik niet weg te denken.Alles samen zal Clear Channel naar eigen zeggen over 16.000 reclamezijden beschikken, wat volgens hen maakt dat zij over het belangrijkste twee vierkante meter park van België beschikken. Deze stelling wordt echter fel tegengesproken door JCDecaux, die vooral in het Brusselse sterk vertegenwoordigd zijn. Volgens Wim Jansen ‘gooit Clear Channel alle categorieën op een hoopje om aan dat cijfer te komen, terwijl wij met onze stadspanelen alleen al aan meer dan 15.000 komen’, aldus de algemeen directeur van JCDecaux.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?