- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Coca-Cola introduceert binnenkort Fïnley op de Belgische markt, een nieuw frisdrankmerk voor volwassenen. “Onze grootste lancering sinds Coca-Cola Zero,” klinkt het bij de producent.
Fïnley werd eerder dit jaar al in Frankrijk op de markt gebracht, en komt vanaf 2 september ook bij ons in de winkel te liggen. Het gaat om lichtbruisende frisdranken met fruitsmaak die laag zijn in calorieën. Daarmee mikt Fïnley nadrukkelijk op volwassenen.
Hoe ouder men wordt, hoe minder men van sterk bruisende dranken houdt, en daarom zijn de Fïnley-drankjes lichtbruisend, klinkt het bij Coca-Cola. Ook het lage calorieëngehalte moet de bewuste volwassen consument overtuigen. Fïnley bevat slechts 20 kcal per 100 ml, en is gezoet met natuurlijke zoetstoffen uit stevia-extracten. Er zijn twee fruitsmaken: Pompelmoes-Bloedappelsien en Citroen-Vlierbloesem.
Het nieuwe merk lijkt de concurrentie met Orangina-Schweppes te moeten aangaan, dat de laatste jaren steeds populairder werd bij deze doelgroep.
Fïnley werd ontwikkeld in het R&D-centrum te Anderlecht. De twee drankjes zijn vanaf 2 september te koop in flessen van 1,5l, en blikjes van 25 cl.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?