Colruyt Group
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Colruyt Group
Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, opent vandaag zijn nieuwe walk-in afhaalpunt in de Brusselse gemeente Sint-Gillis. Het mikt in de eerste plaats op een jong, stedelijk publiek.
Het afhaalpunt in Sint-Gillis, waar ook een OKay Compact gevestigd is, is het tweede dat afgestemd is op de noden van stadsbewoners die hun boodschappen te voet of met de fiets komen ophalen. Het is 25 m2 groot en heeft een recyclagepunt waar klanten plastic en kartonnen verpakkingen kunnen achterlaten. Ze kunnen er ook een trolley lenen, zodat het makkelijker wordt om hun boodschappen af te halen zonder de auto te gebruiken. “Door ons te vestigen in Sint-Gillis, naast een eerste walk-in in Elsene, kunnen we nog meer Brusselaars bereiken die te voet, met de fiets of de step boodschappen willen doen. Op die manier stimuleren we duurzame verplaatsingen en dragen we ons steentje bij tot meer zachte mobiliteit in de hoofdstad”, zegt Tom De Prater, verantwoordelijke voor Collect&Go.
Eind maart vorig jaar opende Collect&Go zijn allereerste walk-in afhaalpunt in Elsene. Uit een klantenbevraging bleken het ruime assortiment en de laagste prijzen de belangrijkste redenen om te kiezen voor walk-in, naast toegankelijkheid en tijdswinst. “De prijsstrategie van Colruyt is doorslaggevend in een duurdere stadsomgeving”, zegt Tom De Prater. “We merken ook dat de combinatie met het brede bio-assortiment aantrekkelijk is voor deze buurt. 1 op 5 klanten van Collect&Go walk-in koopt zowel producten van Bio-Planet als producten van Colruyt Laagste Prijzen.” De supermarktgroep haalde nog meer inzichten uit de bevraging. Zo komt minstens 40% van de de klanten de boodschappen te voet oppikken. Ze leggen daarbij gemiddeld meer dan 1 kilometer af. Opvallend is ook dat fietsende klanten evenveel besteden als wie met de wagen komt. Ze kopen in vergelijking iets meer verse producten. Wie de wagen neemt, koopt meer lang houdbare producten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?