Colruyt Group
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Colruyt Group
Colruyt plaatst voortaan de Eco-Score van producten op het prijsetiket. Er komt ook een uitbreiding van het label.
Er beweegt wat met de Eco-Score bij Colruyt. Er komt een uitbreiding van de Eco-Score waarover het volgende week communiceert, maar voortaan vermeldt het al de score op het prijsetiket, zodat het label nog duidelijker zichtbaar is voor de consument. Het was Stefaan Goethaert, chief operations officer van Colruyt Group, die de veranderingen van de Eco-score woensdagavond aankondigde bij de uitreiking van de Mercuriusprijs 2022, die door OKay Direct gewonnen werd. “ Colruyt Group introduceerde de Eco-score in het voorjaar van 2021. Klanten van Colruyt Group konden de Eco-Score in een eerste fase op digitale wijze raadplegen, via apps waarmee de barcode van producten kon gelezen worden, waarna de score ook steeds meeer op de verpakking van huismerk Boni verscheen.
De Eco-score geeft met behulp van een kleur en letters van A tot E aan hoe duurzaam een product is en hoe groot de ecologische voetafdruk ervan is. Op basis van de levenscyclus van producten en enkele bijkomende criteria zoals certificering, herkomst of verpakking, kent het label de producten een code met kleur en letter toe, gaande van een donkergroene A (kleine impact) tot een rode E (grote impact). Zo kunnen consumenten tijdens het shoppen dus snel producten vergelijken en worden ze aangespoord om duurzamere aankopen te doen. Ook Lidl België introduceerde vorig jaar al de Eco-Score.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?