- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Colruyt Group voorziet voortaan meer dan honderd zuivelproducten van huismerk Boni met een pictogram dat consumenten aanspoort om producten niet zomaar weg te gooien wanneer de “tenminste houdbaar tot”-datum overschreden is.
Niet alle producten waarvan de ‘tenminste houdbaar tot’-datum overschreden is, zijn slecht voor consumptie. In samenwerking met Too Good To Go, de app die strijdt tegen voedselverspilling, lanceert Colruyt Group daarom op meer dan honderd zuivelproducten van huismerk Boni een pictogram dat consumenten aanspoort om zelf te ruiken, te kijken en te proeven of een product nog consumeerbaar is. In september kondigde Too Good To Go, de app die elke dag strijdt tegen voedselverspilling, al aan dat eigen onderzoek had uitgewezen dat 75% van de Belgen het verschil niet kent tussen “ten minste houdbaar tot” en “te gebruiken tot”. Die verkeerde interpretatie leidt onvermijdelijk tot voedselverspilling, want 1 op de 3 mensen gooit voedsel weg omdat het voorbij de houdbaarheidsdatum is. Zuivel is daarbij een categorie die erg vaak bij mensen thuis bij het afval belandt. Naast het nieuwe pictogram op het zuivelassortiment werd nog een andere nationale samenwerking tussen Colruyt Group en Too Good To Go bekend gemaakt. Vanaf nu kunnen klanten in alle 31 Bio-Planet winkels Too Good To Go-pakketten kopen. Via de app van Too Good To Go zien gebruikers elke dag of ze overschotten kunnen redden en kunnen ze een pakket gaan afhalen bij hun dichtstbijzijnde Bio-Planet winkel.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?