- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het vertrouwen van de Belgische consument is, na het herstel van vorige maand, verder gestegen in mei. Dat blijkt uit de indicator van de Nationale Bank.
Voor alle componenten van de indicator werd een kleine verbetering opgetekend. Dat wil zeggen dat de Belgische consumenten de economische situatie en de werkloosheidcijfers iets positiever inzien. Daarnaast schatten de gezinnen ook hun toekomstige financiële situatie en hun spaarmogelijkheden ietwat gunstiger in dan een maand geleden.
De indicator kwam in mei uit op -19 tegenover -20 in april. Een jaar eerder noteerde het consumentenvertrouwen een pak hoger met een score van -10 voor mei 2012. Maar na een ernstige dip in maart (-24) zet het herstel zoch nu verder.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?