- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Nederlandse webwinkel Coolblue heeft in Nederland een eigen smartphone applicatie gelanceerd. Via de nieuwe app kunnen klanten online producten bestellen, maar ook hun pakketje volgen en gebruikersreviews lezen.
“We hebben de app gebouwd omdat onze klanten ernaar vroegen”, zegt topman Pieter Zwart. “Het is een verlengstuk van onze website en zal elke dag een beetje beter worden gemaakt. Je kunt dus elke twee weken een update met nieuwe features verwachten.”
De gratis app is volgens de online retailer de snelste manier om je product in huis te halen. Klanten hebben het hele assortiment binnen handbereik, kunnen eenvoudig bestellen en veilig betalen via hun bank. Daarnaast kunnen ze hun pakketjes volgen, bestellingen terugzien en de ongezouten meningen van andere klanten lezen. Met de app kun je ook barcodes van producten scannen om meteen de prijs en beschikbaarheid bij Coolblue te zien.
De Nederlandse Coolblue app is vanaf nu te downloaden in de App Store. Voorlopig is deze enkel beschikbaar voor Nederlandse iPhone-gebruikers, de Android-versie volgt binnenkort. Een app voor de Belgische markt is er op dit moment nog niet, maar het lijkt slechts een kwestie van tijd vooraleer Coolblue zijn applicatie ook bij ons lanceert.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?