iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
2023 wordt voor sauzenproducenten pas goed genoeg als het weer wat meevalt dit voorjaar. Dan kan het barbecueseizoen officieel van start gaan en pieken de verkoopvolumes. “Het weer is extreem bepalend voor een succesverkoop tijdens het barbecueseizoen. Het is echt alles of niets”, stelt BIONAT Group, bekend van de premiummerken Bister, Bioster en Natura.
Hoewel 2022 na de vele lockdowns voor bevrijding moest zorgen, bleek het uiteindelijk een rampjaar voor velen. De oorlog in Oekraïne vuurde de toegenomen inflatie nog meer aan en dreef een aantal belangrijke Oekraïense glas- en olieleveranciers in het nauw. De vorderende energiecrisis en de uitbraak van de vogelgriep eind 2021 maakten het er niet makkelijker op voor sauzenproducenten. Hun sector onderging een prijsstijging van 8,9% vergeleken met 2021, zo blijkt uit NielsenIQ-cijfers die liepen tot eind 2022.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?