Danone
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Danone
Dankzij prijsverhogingen is de omzet van Danone in het eerste kwartaal van 2023 met meer dan 10% gestegen. Door deze "solide start" heeft de Franse multinational besloten om zijn doelstellingen voor het hele jaar te verhogen.
Danone overtrof de verwachtingen van analisten met een omzet in het eerste kwartaal van 6,96 miljard euro, een stijging van 11,6% op gerapporteerde basis en 10,5% op vergelijkbare basis. Deze groei is vooral te danken aan prijsverhogingen en stabiele verkoopvolumes (+0,2%). Deze solide start werd weerspiegeld in alle categorieën en in alle geografische zones: Europa (+6,2%), Noord-Amerika (+11,8%), China, Noord-Azië en Oceanië (+16%), Latijns-Amerika (+12,6%) en de rest van de Wereld (+11,8%). "Dit kwartaal toont nog maar eens aan dat we gestaag vooruitgang boeken met de ontwikkeling van de verschillende pijlers van onze strategie Renew Danone: verbetering van de kwaliteit van onze uitvoering, investering in onze best presterende merken en platforms, stroomlijning en optimalisering van onze portefeuille", verklaart de CEO van de groep, Antoine de Saint-Affrique. Bijgevolg heeft de Franse multinational zijn doelstellingen voor 2023 verhoogd, met een verwachte omzetgroei tussen +4% en +6% (like-for-like) en een "gematigde" verbetering van de huidige operationele marge. Opvallend: Danone is niet langer de Franse nummer 1 in de voedingsindustrie, deze symbolische titel gaat nu naar Lactalis, dat in 2022 een omzet van 28,3 miljard euro heeft behaald, tegenover ongeveer 27,7 miljard voor Danone.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?