- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
#4 Het startschot voor de zomer is gegeven. Tijd voor cocktails op het strand, leuke uitstapjes met vrienden, festivals en nog veel meer. Voor retailers is het weer alle hens aan dek. Hoe spelen ze in op die vakantiedrukte? Voor onze zomerreeks trok Gondola naar supermarkten in de buurt van vakantiebestemmingen. Deze keer is het de beurt aan de louis delhaize-winkel in Brugge.
In het hart van Brugge baat Manuela Vanhaecke al 19 jaar een supermarkt uit. “We hebben twee moeilijke jaren achter de rug, maar na corona loopt het gelukkig opnieuw storm door toeristen. Velen komen hier een cadeautje voor het thuisfront kopen.”
“Excuseer, what are these with?” Een oudere toeriste staat samen met een klein meisje bij de broodafdeling aan de ingang van de winkel van louis delhaize in Oude Burg. Ze stelt haar vraag in een mengeling van Nederlands en Engels, doorspekt met een Spaans accent. Ze wijst worstebroodjes aan.
“Those are with sausages, madam”, antwoordt de kassierster vriendelijk.
De vrouw knikt, maar kijkt haar opnieuw vragend aan. Ze lijkt ietwat hulpeloos. De kassierster aarzelt niet.
“You can find the bags over there, madam. You can put everything in one bag, I’ll check it for you.”
De vrouw knikt dankbaar en zegt met een Spaans accent “Dank u”.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?